لیست اختراعات ابوذر علوي
" دريچه كاهنده سوخت موتور سيكلت- فرمان از زنجير چرخ" بخش و: مهندسي مكانيك زيربخش: مهندسي به مفهوم عام آن در موتور سيكلت هاي كاربراتوري (ونتوري متغير و ونتوري ثابت ) مادامي كه راننده درحال حركت،دسته گاز را رها ميكند سوخت همچنان مصرف مي شود، بدون آنكه نيازي به آن باشد. اين حالت در رانندگي بسيار اتفاق مي افتد بخصوص در سرازيري ها و خيابان هاي پر ترافيك ، مثلا زماني كه موتور سيكلت در سرازيري با دنده سنگين در حركت است و راننده دسته گاز را رها كرده تا به پايين سرازيري برسد ، يا زمانيكه راننده موتور از دور چراغ قرمز را مشاهده كرده و دسته گاز را رها ميكند تا موتور به خودي خود به چراغ برسد ، و خلاصه تمام زمانهايي كه راننده موتور ، در حال حركت دسته گاز را رها ميكند سوخت همچنان مصرف ميشود ، بدون آنكه نيازي به آن باشد . البته در سيستم انژكتوري هم ، همين اتفاق مي افتد با اين تفاوت كه مصرف سوخت در اين زمانها (زمان رها كردن دسته گاز ، در حال حركت) فقط تا حدودي كم مي شود،كه تشخيص فرارسيدن اين زمان ، و فرمان براي كم شدن مصرف سوخت به صورت الكترونيكي بوده ونياز به ECU( مركز كنترل الكترونيك ) و سنسورهاي پيشرفته دارد . حال اگر ما در زمانيكه در حال حركت ، دسته گاز رها ميشود ( در اين زمان نيازي به سوخت نيست ) دريچه ايي فرعي كه قبل از كاربراتور ( مابين موتور وكاربراتور ) قرار داشته باشد و سر ديگر آن به هواي آزاد ( هواكش) متصل باشد ، و داراي مقطع لازم باشد و در برابر عبور جريان هوا مقاومتي نداشته باشد، را باز كنيم، هوا ترجيح ميدهد به جاي عبور از مسير تنگ و پر مقاومت كاربراتور، از اينجا وارد موتور شود در نتيجه چون جريان هوا از داخل كاربراتور عبور نميكند سوخت هم به داخل موتور مكيده نميشود و فقط هوا وارد موتور ميشود.( سر ديگر در يچه فرعي هوا به هواكش متصل است ) براي اين منظور كافي است از علائمي كه در موتور سيكلت هنگام رها كردن دسته گاز ( در حال حركت) به وجود مي آيد بهره بجوييم و براي باز كردن دريچه فرعي هوا استفاده كنيم البته به گونه ايي كه اگر راننده بصورت در جا دسته گاز را رها كرد موتور خاموش نشود.
\\" سيستم كاهنده مصرف گاز خودروهاي گازسوز CNG – فرمان از خلاء مانيفولد هوا و پدال گاز \\" در زمينه فني مكانيك در خودروهاي گازسوز CNG كاربراتوري (هم ونتوري متغير و هم ونتوري ثابت) وقتي راننده در حال حركت پدال گاز را رها مي كند كه در اصطلاح به آن ترمز موتوري مي گويند، گاز همچنان به موتور مي رسد بدون آنكه هيچ نيازي به آن باشد و غلظت گاز وارد شده به موتور در اين زمان، به علت خلاء زياد مانيفولد هوا، حتي از حالت دور آرام نيز بيشتر مي شود. و خلاصه تمام زمان هايي كه راننده در حال حركت،پدال گاز را رها مي كند (ترمز موتوري) سوخت با درصد بيشتر از قبل وارد سيلندر مي شود و بدون آنكه هيچ نيازي به آن باشد مي سوزد و وارد جو مي شود. اين طرح با سيستمي فوق العاده ساده و تنها با دو ميكروسوئيچ (كليد برق) و يك پيستون و سيلندر كوچك يا ديافراگم، مصرف گاز خودروهاي گازسوز كاربراتوري را در زمان ترمز موتوري و يا به صورت در جا گاز دادن به موتور و سپس رها كردن پدال گاز، قطع مي كند. يكي از شرط هاي رسيدن گاز به موتور خودرو، برقرار بودن جريان برق سيم پيچ (بوبين) رگلاتور گاز خودرو است، يعني اگر ما بتوانيم در زمان هاي ذكر شده،جريان برق سيم پيچ رگلاتور گاز خودرو را قطع كنيم، مصرف گاز خودرو در اين زمان نيز قطع مي شود البته به گونه اي كه مشكلي براي موتور خودرو به وجود نيايد و موتور خاموش نشود.
اين دستگاه شرايط شنا كردن در خشكي را با تغيير مقاومت و حفظ الگوي حركتي آن براي افراد ايجاد مي كند. علاوه بر آن مهارت مورد نظر را مي توان با اين دستگاه به صورت جزء جزء و يا يك پارچه و پيوسته انجام داد.
موارد یافت شده: 4